Omsigts linksamling
Charlotte Ringmose & Lone Svinth: ‘Virkningsfuldt pædagogisk arbejde i dagtilbud’ (2019)
Kurt Bendix-Olsen: ‘Små børns perspektiver på inklusion’ (2018)
EVA: ‘Lærere og pædagogers samarbejde om undervisningen’ (2017)
Peter Ø. Andersen: ‘Daginstitutioner – tendenser og muligheder’ – pjece (2016)
Peter Ø. Andersen: ‘Daginstinstitutioner – tendenser og muligheder’ – rapport (2016)
Ministeriet for Børn, Undervisning & Ligestilling: ‘Afrapportering af inklusionseftersynet’ (2016)
Lene Broe & Dorte Damm: ‘Den udfordrede elev og skolen’ (2015)
SFI & AAU: ‘Kommunernes omstilling til øget inklusion pr. marts 2015’ (2015)
Morten Ejrnæs, Rikke Bech Espersen, Tine Fuglsang og Merete Monrad: ‘Pædagoger i folkeskolen’ (2015)
BUPL: ‘Casesamling – Pædagoger i folkeskolen’ (2015)
Eurofound: ‘Early childhood care: Accessibility and quality of services’ (2015)
SFI & Cubion: ‘Kort & klart: Inkluderende skolemiljøer – elevernes roller’ (2015)
SFI: ‘Inkluderende skolemiljøer – elevernes roller’ (2015)
Bureau 2000: ‘Daginstitutionernes hverdag 2015’ (2015)
Cubion: ‘Tværkommunal midtvejsrapport’ (2015)
Rådet for Børns Læring: ‘Inkluderende fællesskaber i dagtilbud’ (2014)
EVA: ‘Veje til udvikling af praksis’ (2014)
Evald Krog: ‘Børn kan ikke lide at dingle med bukserne nede foran klassen’ (2014)
Rådet for Børns Læring: ‘Inkluderende læringsfællesskaber for alle børn’ (2014)
EVA: ‘Inspirationskatalog fra skole til skole’ (2014)
SFI og AAU: ‘Kommunernes omstilling til øget inklusion pr. marts 2014’
Helle Lauritsen: ‘2.b har et inkluderrende klasseværelse’ (folkeskolen.dk, 3/4 2014)
Børn & Unge, nr. 6, 20. marts, 2014 (Temanummer om inklusion)
Peter Westh: ‘Inkludér succeshistorierne om autisme’ (DenOffentlige.dk, 4/3 2014)
Steffen Hagemann: ‘Stol på din mavefornemmelse’ (Børn & Unge, nr. 2, 2014)
Cubion: ‘Tværkommunal Baselinerapport’ (2014)
EVA: ‘Strategier og læreres og pædagogers kompetenceudvikling’ (2013)
BUPL & Danmarks Lærerforening: ‘Samarbejdserklæring – pædagoger og lærere i samarbejde’ (2013)
Paedagogikiskolen.dk: Seks korte film om inklusion, hvor eleverne følges i deres hverdagsliv (2013)
Mette-Line Thorup: ‘Dem vi alle sammen skal lege med’ (2013)
Foreningen Skole og Forældre og Det Centrale Handicapråd: ‘Fem små film om inklusion’ (2013)
Filmkompagniet: ‘Inklusion i praksis på Tåsingeskolen’ (2013)
Klaus Majgaard: ‘Konkretisér målene!’ (2013)
Skolelederforeningen og NVIE: ‘Vejledning til skoleledelsen – inklusion i folkeskolen 2013’
SFI og AAU: ‘Kommunernes omstilling til øget inklusion pr. marts 2013’
Dansk Clearinghouse for uddannelsesforskning: ‘Virkningsfulde tiltag i dagtilbud’ (2013)
Dansk Clearingshouse for Uddannelsesforskning: ‘Viden om inklusion’ (2013)
EVA: ‘Specialklasser i folkeskolen. På vej mod mere inkluderende læringsmiljøer’ (2013)
EVA: ‘Udfordringer og behov for viden’ (2013)
KL’s rapport ‘Pejlemærker for fremtidens pædagogisk-psykologiske rådgivning’ (2013)
Jens Rasmussen, Preben Kierkegaard, Helle Kløft Schademan og Hanna Bjørnøy Sommersel: ‘Pædagogens ændrede professionelle praksis – med børn i socialt komplekse kontaktflader’ (2012)
BUPL: ‘Det gode samarbejde – lærere og pædagogers samarbejde i skolen’ (2012)
BUPL: ‘Inklusion og forebyggelse – budskaber, forslag og viden’ (2012)
Rambøll: ‘Evaluering af forsøg med skolestart’ (2012)
Rambøll: ‘Evaluering af heldagsskoler’ (2012)
Søren Langager: ‘ADHD og diagnosernes himmelflugt’ (Danskernes Akademi, 2012)
Tine Basse Fisker: ‘Mere viden om diagnoser’ (2012)
Ministeriet for Børn og undervisning: ‘Afrapportering fra Task Force om Fremtidens Dagtilbud’ (2012)
Det Centrale Handicapråds holdningspapir om inklusion (2012)
Trygfondens og Mandag Morgens undersøgelse: ‘Børneliv ifølge danskerne’ (2012)
Anette Nielsen og Christian Quvang: ‘Man skal handle før mælken bliver sur – Forskningsrapport vedr. en undersøgelse af den professionelle indsats’ betydning for inklusion i KRYDS feltet mellem særlige og almene behov’ (2011)
Rambøll: ‘Evaluering af undervisningsassistentordningen’ (2011)
Klaus Majgaard: ‘Inklusionens arkitekter’ (2011)
SFI: ’11-åriges trivsel og risiko’ (2011)
EVA: ‘Indsatser for inklusion i folkeskolen’ (2011)
Socialstyrelsen: ‘Børns holdninger til handicap’ (2011)
Teori og Metodecentrets ‘Inklusionsguide’ (2011) der bygger på rapporten ‘De mange mange veje’ (2011)
Carsten Pedersen: ‘Socialt inkluderende praksisanalyse’ (2011)
Birgit Kirkebæk: ‘Almagt og afmagt’ – foredrag på DPU i forbindelse med bogudgivelse (2010)
BUPL: ‘Casesamling til arbejde med vignetmetoden’ (2010)
Ken Robinson: ‘Changing Education Paradigms’ (2010)
Rådet for Socialt Udsatte: ‘Udsat for forståelse’ (2009)
Niels Egelund og Susan Tetler: ‘Effekter af specialundervisning’ (2009)
Bjørg Kjær: ‘Basispladspædagogik og institutionskultur’ (2009)
Inklusionsguide fra Roskildeprojektet: ‘Kom godt igang med inklusionsarbejdet’ (2009)
Bo Clausen m.fl.: ‘Forudsætninger for at skabe en inkluderende skolekultur’ (2009)
Annegrethe Ahrenkiel: ‘Professionsstrategier i konkurrencestaten’ (2008)
Inkluderingshåndbogen (dagtilbud) (2007)
Charlotte Ringsmose og Leif Buch-Hansen: ‘Nordisk inklusion’ (2007)
Jørgen Bang og Christian Dalsgaard: ‘Samarbejde – kooperation eller kollaboration’ (2005)
Inkluderingshåndbogen (skole) (2004)
Åse Holmgaard: ‘Hvordan blev inklusion til rummelighed?’ (2004)
Uffe Juul Jensen: ‘Udvikling som metode’ (1992)
Opdateret den 23. juni 2017