Debatindlæg af Carsten Pedersen
Når uddannelsespolitik reduceres til arbejdsmarkedspolitik
Facebook den 29. april 2024
Facebook den 21. marts 2023
Facebook den 9. februar 2023
Nu er det pædagoguddannelsens tur!
Facebook den 4. november 2022
Er en reform af pædagoguddannelsen sparket til hjørne?
Facebook den 9. juni 2022
Facebook den 19. april 2022
Lektor: Professionshøjskoler klamrer sig til ubrugelige kompetencemål på pædagoguddannelsen
Altinget den 26. november 2021
Der bør gøres op med den uddannelsestænkning, som den nuværende pædagoguddannelse bygger på
Facebook den 25. november 2021
Pædagoguddannelsen er blevet vejet og fundet for let
Facebook den 23. november 2021
Altinget den 10. maj 2021
Det er på tide at gøre op med den overfladiske målstyringskultur i pædagoguddannelsen
Facebook den 23. februar 2021
Rygterne om pædagoguddannelsens akademisering er stærkt overdrevne
Facebook den 17. februar 2021
Er pædagoguddannelsen ikke teoretisk nok?
Facebook den 2. februar 2021
Giv pædagoguddannelsen dens faglige rygrad tilbage!
Facebook den 23. januar 2021
Om vilkårlighed og fravær af sammenhæng i pædagoguddannelsen
Facebook den 8. januar 2021
Pædagoguddannelsen prioriterer hverken praksis eller teori
Altinget den 27. november 2020
Pædagoguddannelsens elendighed skyldes ikke akademikere
Altinget den 3. november 2020
Facebook den 8. oktober 2020
Om den teoretiske kundskabs berettigelse i en professionsbacheloruddannelsen
Facebook den 22. september 2020
Invitér fagligheden ind i evalueringen og reformen af pædagoguddannelsen!
Facebook den 18. september 2020
Bliver evalueringen af pædagoguddannelsen overfladisk?
Facebook den 17. september 2020
Nyuddannet pædagog: Pædagoguddannelsen fremmer overfladiskhed
Facebook den 1. august 2020
Tre kriterier bør danne grundlag for evaluering af pædagoguddannelsen
Altinget den 18. juni 2020
Pædagoguddannelsen hænger ikke sammen
Altinget den 5. juni 2020
Når styringen skygger for (ud)dannelsen
Facebook den 1. marts 2020
Pædagoguddannelsens bidrag til pædagogikkens teknificering
Facebook den 21. februar 2020
Facebook den 16. februar 2020
Styrket faglighed i pædagoguddannelsen kræver en ny bekendtgørelse
Altinget den 3. december 2019
Facebook den 16. november 2019
Fag giver mening – et debatoplæg om fagligheden i morgendagens pædagoguddannelse
Facebook den 13. november 2019
Arbejdsvilkår spænder ben for en forsvarlig praksis i danske daginstitutioner
Facebook den 10. november 2019
Pædagoguddannelsen ligger, som lovgiverne har redt
Politiken den 7. november 2019
Omsigt.dk den 11. september 2019
Moralsk stress som vilkår i den offentlige sektor
Facebook den 2. juni 2019
Er nye centralt fastsatte læringsmål i Dagtilbudsloven en god idé?
Facebook den 10. juni 2017
Om monoprofessionel og tværprofessionel dømmekraft
Facebook den 21. maj 2017
(Lærer-pædagog-)samarbejdets grunddilemma
Facebook den 16. maj 2017
Burde læreplaner kaldes noget andet?
Facebook den 4. august 2016
Facebook den 25. maj 2016
Lad ikke dårlige normeringer bliver normen
Omsigt.dk den 26. maj 2016
‘Særlige behov’ eller ‘behov for særlig støtte’?
Facebook den 12. maj 2016
Facebook den 21. september 2015
Der er brug for et nationalt kompromis om inklusion
Facebook den 10. oktober 2014
Dilemmaspil eller dilemmadeling?
Facebook den 9. oktober 2014
Samarbejde – mellem kooperation og kollaboration
Facebook den 21. maj 2014